tisdag 28 augusti 2012

År tillsammans

 I fredags så var det tio år sen min man och jag träffades...tiden går verkligen fort. När man tänker tillbaka på allting som vi har gjort och upplevt tillsammans så känns tio år som en ganska lång tid. Jag var tjugo år när vi träffades så man skulle kunna säga att jag har upplevt hela mitt vuxna liv tillsammans med honom.
 
 
En av mina favoritblommor är gerbera och när jag kom hem i fredags från jobbet så stod dessa söta blommor på bänken i hallen. Riktigt fina och söta.
Vi har funderat på hur vi ska göra denna dag...resa bort?...gå ut och äta gott?...men då vi har haft alla helger denna månad och nästkommande månad fullbokade bestämde vi oss för att laga god mat hemma och bara mysa. Då är det bra att man är gift med en utbildad kock så man får en god lagad middag.
 

 
Vi började med musslor tillagade i vin och grädde...och ett glas vitt till. Det är så gott med musslor de bara smälter i munnen.


Vi gillar båda två fisk väldigt mycket och en av favoriterna är stekt tonfisk...för att vara perfekt vill jag den inte ska vara genomstekt....då blir den så torr....och den blev perfekt tillagad. Till hade vi blomkålspure, kallrökt lax och en het mangosås...och lite grönsaker. Det blev verkligen gott att ha kallrökt lax till tonfisken....dels gav den lite mer färg åt maten samt att smaken passade så bra till tonfisken. Yummie! Det blev verkligen en höjdare!


Till efterrätt blev det varsin Napoleonbakelse.....min absoluta favorit...Mycket grädde det passar mig.

Det blev en härlig middag med tända ljus och mys. Ibland behöver man inte ta sig någonstans för att ha trevligt...:)
 
Kramar Josefin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar