tisdag 21 augusti 2012

Långa dagar



Vissa dagar känns det som de aldrig ska ta slut...Igår var en sån dag. Jag började dagen med att öppna på fritids och var på jobbet en kvart efter sex. Första skoldagen är vanligtvis inte precis som den brukar utan eleverna är lite pirriga och nervösa....även pedagogerna med kanske ;) Sen jobbade jag till halv tre då jag hade en timme på mig innan jag hade möte på banken. Efter mötet var det tillbaka till skolan och kvällsmöte inför dagens aktiviteter
...På vår skola jobbar vi tematiskt och brukar starta upp vårt tema med en Happening....en dag med en massa intryck för barnen med inspiration inför läsårets tema...Årets tema är "Vi ses på torget"...
När klockan sen närmade sig kvart över åtta på kvällen styrde jag mina lurviga hemåt och en promenad som en vanlig dag tar en kvart tog närmade tjugofem minuter denna kväll.
Jag tycker väldigt mycket om mitt jobb men igår kändes det som om dagen aldrig just skulle ta slut. När jag väl var hemma landade jag i soffan innan jag sen styrde mig in i sängen och somnade som en stock.
Denna dag var inte riktigt lika lång så ikväll orkar jag med lite träning...Funktionell styrka står på schemat idag.

Kramar Josefin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar