tisdag 14 augusti 2012

Sött till kaffet


Ibland är det gott att få något sött till kaffet. Häromveckan gjorde jag snickersbollar som blev jättegoda....de är väldigt mäktiga och det räcker med en åt gången. Receptet hittade jag hos Lina

Snickersbollar ca 20 st
50 g smör
3dl mandelmjöl
1 dl finhackade jordnötter (hade inte tillräckligt så blandade med cashew)
2msk osötat jordnötssmör
2msk Stevia strö
50g mörk choklad 70% att rulla dem i
Några jordnötter att dekorera med
Blanda rumsvarmt smör med övriga ingredienser.
Knåda till en slät massa.
Forma till små bollar och ställ kallt för att stelna.
Rulla de kylda bollarna i smält choklad och dekorera med en jordnöt på toppen.


I veckorna försöker jag att inte äta något sött men när helgen kommer så tillåter jag mig att få njuta av lite.

Kramar Josefin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar