lördag 11 augusti 2012

Lördag

Första arbetsveckan avklarad efter semestern. Veckan har gått snabbt men att det nu igen är helg känns väldigt härligt! Idasg sov vi länge tog en riktig sovmorgon. Åt inte frukost förrän kvart i elva...vet inte när det hände senast.




Dagen har jag börjat med att förbereda mig inför vardagen. Lchf-pasta är fixad den är så enkel att göra. Gillar att ha några färdiga portioner med pasta infryst. Då kan man inte skylla på att man inte har tid. Förberedelse gör allt så mycket lättare. Receptet har jag hittat hos Åse:
Lchf Pasta 2-3 personer
4 ägg
1,25 dl (125 g) färskost som philadelphiaost
1/2 dl fiberhusk
Sätt ugnen på 150 grader, vispa äggen poröst, tillsätt färskost och fiberhusk och vispa ihop.
Bred ut smeten tunt på en bakplåtspappersklädd plåt. Lägg ett bakpapper över och börja kavla ut till papperskanterna. Låt papprena vara kvar under gräddningen. Kan med fördel läggas över på två plåtar så blir degen ännu tunnare! (Tack Hanna för tips!) Man kan även bara fördela så tunt man kan med en slickepott.
Grädda i ca 10 minuter. Låt svalna och ta sedan bort översta pappret (Rulla ihop och klippi önskad bredd)
Den är sedan klar att användas! Du kan även frysa eller förvara i kylskåp i några dagar och sedan bara värma.


Nu när jag har ätit enligt Lchf ett tag så känner jag hur mycket bättre jag verkligen mår. Magen mår bättre och jag mår så mycket bättre. Vet att det är många som skippar kolhydrater och socker och det finns så många bloggerskor som inspirerar....tur är det när inspirationen ibland tryter.

Ikväll ska jag prova på att göra kokosglass. Blev så sugen när jag  läste om det det hos Åse så ikväll blir det glasslördag.

Kramar Josefin

2 kommentarer:

  1. Du får recensera glassen sedan ..... Kram Lina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kommer en recension senare sen.
      Kram

      Radera