onsdag 15 augusti 2012

Harmoni


Att gå i skogen och strosa och bara njuta det är lyx för mig....det ger mig lugn och harmoni. Ibland glömmer man bort de där enkla aktiviteterna som får en att må bra!

När jag var liten gick vi ofta i skogen och plockade svamp och bär. Det är ju barndomen som formar en och det är därför som det ger mig så mycket att vara ute i skog och natur. Att man sen får med sig lite svamp hem att lämna till mannen som trollar fram något gott att äta är inte så illa. Härom kvällen när mannen kom hem med lite svamp blev det en underbar kantarellsoppa.



Kantarellsoppan toppades med timjan och västerbottenost...älskar den osten....och självklart ett glass vitt till.

Ibland önskar jag att vi skulle flytta ut på landet med skogen som granne men inser sen att jag är alldeles för bekväm för att bo långt från affär eller andra bekvämligheter :)

Kramar Josefin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar