onsdag 29 augusti 2012

....alla årstider!

Ute lyser solen och idag är klart mycket varmare än vad gårdagen var. Igår när jag gick till jobbet klockan nio var det så kallt om händerna att jag önskade att jag hade stoppat ner ett par vantar i väskan som skulle rädda händerna från kylan. Imorse däremot hade jag försett mig med ett par vantar och även en sjal men när jag kom fram var jag ganska varm. Väderleken fortsätter att variera och när jag igår var helt säker på att hösten hade kommit blev jag idag lite mer osäker på att vädret hädanefter kommer vara mörk och ruggig. För min del är hösten hjärtligt välkommen det blir en så härlig luft. Älskar alla årstider och försöker att njuta av vad just de erbjuder oss. Det är härligt att se hur vädret styr oss och att vi inget kan göra åt det.
 



I söndag röjde vi i trädgården...klippte ner växter och förberedde inför hösten. Det är inte så mycket som blommar fortfarande men vi har några som gillar det lite svalare vädret bättre än sommarens varma timmar. Bland annat har vi kärleksört...höstflox och denna klematis som är min favortit och som varje år växer sig riktigt stor och blommar sent inpå hösten. Vet inte vilken sort den är men den är super söt att klippa små kvistar  av och ta in och pryda borden med.

Hoppas att ni också fortfarande har något som blommar i trädgården som ni kan njuta av.

Kramar Josefin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar