torsdag 20 februari 2014

Tänka tillbaka

När jag förra veckan låg sjuk hemma och mest låg i soffan och tittade på OS hann jag även med och titta på lite foton med. Bland annat från vår resa i somras till Korfu. Vilken härlig vecka vi hade. Varje kväll fick vi bevittna en helt otrolig solnedgång.
Har många bilder att välja mellan från olika vinklar men detta är en av favoriterna.

 Precis där vi fick stå och vänta på bussen när vi skulle in till Korfu stad fanns en vacker trädgård med en gång helt fylld av blommor. Det var en av de vackraste ingångar till en trädgård jag sett.


Det finns en blomma eller man kanske ska kalla det för buskage som jag nästan alltid lyckas fånga på bild när vi är på solsemester. Den har en så vacker färg och när jag träffade U för närmare tolv år sen så hade han en kruka med just denna blomma i sin lägenhet och kommer ihåg att jag redan då fastnade för blomman.

Bougainvillea eller Trillingblomma som den också kallas

Vart resan går i sommar är inte riktigt bestämt än men vart det än blir så blir det nog helt underbart!

Kramar Josefin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar