onsdag 5 februari 2014

Prova på nytt

Bild lånad från nätet
Jag har ett par gånger provat på att gå på ett spinningpass men aldrig riktigt fastnat för det men nu tänkte jag att jag skulle ge det en chans till. Förra veckan var första gången på flera år som jag satte mig i en sal full med en massa spinningcyklar. Jag måste erkänna att jag inte riktigt kände mig helt säker på att jag gjort rätt som anmält mig till detta pass. När sadel och styret var inställt och jag spänt fast mig på pedalerna kände jag att nu fanns ingen återvändo. Tittade runt omkring mig och såg att alla hade med sig handdukar, alla utan jag och min syster....vad hade vi gett oss in på?

Efter 55 minuters spinning kändes det väldigt bra. Benen kändes lite som gelé och linnet var lite mörkare än innan men framför allt kände jag mig laddad att boka in nästa veckas pass :)

Så ikväll var tanken att jag just nu skulle sitta på en cykel på gymmet och förhoppningsvis vara jag lite mer mör i benen och lite tröttare och lite svettigare när jag klev av cykeln än jag var förra veckan, men fick tyvärr avboka passet och istället kurera mig från sjukdom. Tråkigt men det är viktigt att lyssna på kroppen annars straffar det sig självt i slutändan :(

Kramar Josefin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar