söndag 16 februari 2014

Lyfta skrot

Hej på er!



Nu börjar jag tröttna på att inte vara så pass pigg att jag inte kan träna. Nu har det snart gått två veckor sen sista träningspasset och det känns faktiskt i kroppen att jag inte har rört på mig som jag brukar. Min rygg börjar kännas lite sliten av allt liggande och sittande i soffan.

Nej, nog med klagande! Det är ju bara en vanlig influensa jag har! Det finns de som har det värre än mig. Kanske jag istället kan vända denna tråkiga känslan som infunnit sig till något positivt. Den här oerhörda längtan  till träningen kanske kan vändas till motivation när jag väl är frisk nog att träna.
Just nu är min hals alldeles för öm och ond. Just halsont är något som jag alltid har varit försiktig med att träna med.  Jag hade en idrottslärare på högstadiet som hade varit verksam inom längdskidåkning och hon hade fått en hjärtmuskelinflammation vid just träning med halsont. Hon lyckades skrämma mig med sitt eget öde att jag fortfarande än idag tänker på henne när just orden halsont o träning kommer upp tillsammans!

Jag har läst på flera sidor på nätet om att ingefära o citronvatten ska hjälpa en att tillfriskna så kanske ska ta o prova på det. Får se om det blir bättre av det, det kan ju inte skada iallafall :) Jag får ta och köpa hem ingefära imorgon och prova! Tar och testar detta recept.

Imorgon börjar en ny vecka, lovvecka är det här. Så för mig väntar en hel vecka på fritids med en massa olika aktiviteter!

Kramar Josefin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar