tisdag 4 februari 2014

Lägga manken till...

Hejsan på er!

I helgen var så som sagt hos söta mormor och hälsade på... tänk det var ett helt år sen vi var där och hälsade på... alldeles för lång tid. Vi hade det så mysigt. Satt uppe till halv tolv på fredagen och pratade och pratade (när ett år gått finns det en massa att prata om). Längtar reda till nästa träff :)

Här  börjar snön smälta undan och vågar man tro att det är en tid med lite varmare tider på gång.
Själv skulle jag helst vilja att snön ligger kvar ett par veckor till så att barnen har lite snö att leka i och med på sportlovet...bara lite drygt en och en halv vecka kvar.

I söndags hamnade en av våra prat om träning, om passträning och styrketräning och konditionsträning. Jag har hittills mest gått på pass där en ledare berättar för mig vad jag ska göra och kände väl nu att jag är redo att ta mer ansvar för att utmana mig själv och pressa mig till att bli en stark människa. Diskuterade om det var värt att lägga pengar på en PT som skulle lägga upp ett träningsschema för mig. Tycker väl att det är lite mycket pengar att lägga på att någon annan ska bestämma vad jag ska göra....Detta slutade i att U istället gjorde ett schema till mig som jag ska utgå ifrån och sen bygga vidare på.
Känner mig inte så självsäker på gymmet bland alla maskiner och vikter men nu ska jag verkligen lägga manken till och lära mig. Provar jag inte kan jag ju inte lära mig. Vill ju verkligen det här!!



Med lite mod tog jag mig igenom det första styrketräningspasset igår. Det kändes så skönt när det var gjort och behöver jag säga att jag känner mig lite väl öm och stel idag....men ack så skönt. Det kändes så kul och befriande att prova på några nya maskiner och övningar och nu känns det som om detta kommer bli jättebra!

Kramar Josefin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar