tisdag 25 mars 2014

Så frön

Hej!

I helgen har vi äntligen börjat med våra odlingar, lite grann iallafall. Det blev ett par tomatfrön som såddes. I år har vi sytt tre olika tomatsorter. En bifftomat, en gul plommontomat och en svart körsbärstomat. Vi får se om vi nöjer oss med det eller om det kommer bli ytterligare någon sort. I veckan ska jag även försöka att hinna med och sy några av chilifröna med. Förr har vi ju köpt färdiga plantor och inte lagt ner så mycket tid på att själv så från frön men i år kommer vi förhoppningsvis få både tomater, chili och gurka från frön. 

I växthuset har vi alltid haft tagetes, en växt jag egentligen inte gillar till uteseende men dess förmåga att hålla ohyra borta från växterna väger upp utseendet. Jag har nu hittat en kryddtagetes som jag tycker ser finare ut och sen att man kan använda den sen krydda gör ju saken ännu bättre. Tyvärr har fröer.se inte dem i lager men har en bevakning på när de kommer in igen så tror att det kanske kommer in snart, hoppas jag :)



Vet inte om jag vill ha gula eller röda eller kanske får det bli båda två.

Kramar Josefin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar