söndag 2 december 2012

Första advent

Nu sitter jag här efter nästan elva timmars sömn och känner mig rätt så pigg. Den senaste tiden har mina sovtimmar verkligen varit många och jag frågar mig ibland om jag sover bort en massa onödig tid? Men jag har bestämt mig att jag nog behöver alla dessa timmars sömn för att må bra så jag fortsätter att sova.
 
 
Igår var jag som sagt hos en kollega och pysslade inför advent. Vi planterade blommor, gjorde iordning adventljusstakar, lindade mosshjärtan...ja allt möjligt. Min kollega har haft detta julpyssel för hennes vänner i flera år. i år var det nionde gången. Man blir lite imponerad av traditioner.
Jag lyckades få ihop ett mosshjärta som ska hänga på dörren, vår adventsljusstake dekorerade jag, planterade hyacinter i kruka och sen plockade jag ner några tassetter i en glasvvas med lite mossa, pärlor och några fina blad. Bilder på det lägger jag upp senare.
 
Tänk vad roligt det är att göra detta pyssel tillsammans och få en massa inspiration från varandra och så får man sig ju ett par goda skratt samtidigt.
 
Första advent blir en lugn dag hemma hos oss där vi bara rår om varandra. Hur ser den ut hos er?
 
Kramar Josefin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar