lördag 7 juli 2012

Växer så det knakar

Vilket väder det har varit idag....molnigt men vilken värme och luftfuktighet. Riktigt medelhavsväder. Inte konstigt att det växer så det knakar i trädgården. Från dag till dag kan man se en förändring....nya blommor slår ut och andra har blommat över. Älskar verkligen att gå runt i trädgården och se vad som har hänt och att rensa lite mellan plantorna. Tänkte idag bjuda lite på några foton från trädgården.


Min födelsedagspresent som inte alls trivdes i växthuset mår betydligt bättre på altanen. Kanske hinner vi med att testa någon frukt från detta citronträd.


Jag gillar lavender...både blommorna och doften. Brukar dra handen igenom och lukten sprider sig. Har plantor med både vita och blå blommor.


Blommorna på timjanen har en underbar färg...även den har en härlig doft.


I växthuset börjar vindruvorna bli stora.


Några druvor börjar till och med få lite färg.

Nu ska jag ut och sätta mig på altanen och bara njuta av att det är sommar och helg. Hoppas ni med kan njuta som mig.

Kramar Josefin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar