tisdag 3 juli 2012

Fågelmat....


 


Vad ska vi göra till kvällsmat?? Det är alltid lika svårt att komma på vad man ska äta. Ikväll blev det räkor med egen aioli och lite plock. Just nu är det just plock som det blir när vi inte är sugna på någon speciell mat. För ett par månader sen trodde jag ninte det var möjligt att äta räkor utan baguetter..(jag älskar ju smörgåsar/mackor i alla dess former)...men ikväll har jag blivit överbevisad. Ikväll åt jag det underbara fröknäcket....som jag hittat hos Åse....till räkorna och måste säga att det var bland det godaste jag ätit på länge.
När jag gör något hemma med frön i som jag försöker få min man att äta brukar han säga:
-Jag är ingen fågel....jag äter inte fågelmat :)
Men ikväll när han motvilligt smakade knäcket med aioli, lufttorkad skinka, sallad och räkor kunde han inget annat än att hålla med mig om att det var gott. Äntligen...gillade han något med frön....man ska aldrig ge upp!!

Nu blir det "Morden i Midsummer".

Kramar Josefin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar