söndag 8 juli 2012

Chokladglass


I våras kom min man hem med en glassmaskin till min glädje. Kunna göra sin egen glass...i flera smaker...finns det något bättre...:)
För ett par helger sen skulle jag försöka mig på att göra Lchf chokladglass.


Hittade ett recept på nätet och gav mig in i glassmakeriet. Konsistensen blev en krämig glass....men....tyvärr använde jag mig av stevia som sötningsmedel och det gjorde att glassen blev alldeles för bitter. Kanske provar jag receptet igen men med ett annat sötningsmedel istället.
Man får inte ge upp....förändra tills det smakar gott ;)
Sen vet jag att Linruz även gjort en glass med philadelphiaost...väntar spänt på att hon ska lägga ut receptet.

Efter en hel dag med regn och grå himmel tittar nu solen fram....lagom till Solsidan visas på tv:n!

Kramar Josefin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar