måndag 25 juni 2012

Som så många andra

Idag är det en riktig blöt dag. Jag kan tänka mig att det är många regnrekord som slås just denna dag. Visst är det något visst med den svenska sommaren....det är inte som det ska om sommaren inte fylls av dagar som just denna. Men tycker inte att vi ska misströsta. Det finns alltid saker som man annars inte hinner med, röja garderober, plocka med saker som man annars inte ger sig tid till. Eller varför inte bara sitta inne och mysa...finns det något annat väder som är lika bra till det som regnrusk?

Sen jag gick med i utmaningen på gymmet för ett par månader sen har jag liksom många andra försökt att lägga om min kost. Har genom året provat på många dieter men jag faller ofta tillbaka till de gamla vanorna när det gått ett tag. Nu tror jag att jag har hittat något som passar mig som jag kan hålla mig till. Jag försöker att klara mig utan kolhydrater, gluten och socker....det började ju som sagt med gymmets utmaning med TRX där vi fick några riktlinjer om vad vi inte skulle äta....bla kolhydrater och gluten. När utmaningen var över efter cirka sex veckor mådde jag bättre än jag gjort på länge och bestämde mig för att fortsätta men på mitt eget vis. När jag tittade runt på recept på nätet återkom jag ofta till en sida...Åses. Där har jag hittat många goda recept som gett min inspiration att göra detta till mitt levnadssätt.


Trodde nog aldrig att min frukost skulle bestå av något annat än smörgåsar...Mackoman som jag är....men nu äter jag ofta en

 Frukost omelett/pannkaka

1-2 msk grädde eller mjölk
1 msk mandelmjöl
1/2 msk fiberhusk
1 ägg
lite salt
Smör att steka i

Blandar ihop allt och steker allt på en gång som en pannkaka. När du vänt den lägger du på det du vill ha på, ex, philadelphiaost, tomater och ostskivor.

Det är aldrig försent att börja med nya saker...:)

Nu blir det att krypa ner i sängen och läsa en bok innan jag somnar för natten.

Kramar Josefin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar