torsdag 28 juni 2012

Midsommar i korthet


Sill är bland det första som jag kommer att tänka på när jag hör ordet midsommar. Fram till ett par år sedan åt jag inte ens sill men ändå förknippade jag det med just denna dag. I år var den första gången jag verkligen förstod vad folk pratar om när de pratar om att sill är så gott. I fredags verkligen njöt jag av att äta sill, sallad och alla tillbehör.....riktigt gott.


Min andra hälft har fortfarande inte "lärt" sig att äta sill så vi hade även lax till lunch. Väldigt gott även det.

Denna dag åkte vi ut till Pappa och Sonja och var hos dem hela dagen tillsammans med Jenny och hennes familj. Det var en dag som var mestadels varm med solen som sken.Vi alla njöt av en underbar dag med familjen.


Zigge visar stilen....:)


Fina Jenny och Tilde myser efter lunchen.


Willhelm och Jenny laddar upp inför dans kring stången.


Tilde den enda med midsommarkrans i håret....var dock lite stor så blev till halsband gång på gång :)


Pappa och Uffe var rädda att de skulle bli törstiga vid dansen så tog med sig egen dricka...:)


Midsommarstången restes....behövdes två försök för att den skulle förbli stående. Men väl uppe stod den säkert.

Eftermiddagen fortsatte med ett bad i sjön Rengen....hela 19 grader varmt var vattnet....det var faktiskt varmare i vattnet än uppe på land. Mitt första dopp i år och jag skäms lite att det är så långt gånget in på sommaren....men får skylla på det dåliga vädret samt ingen tillgång till vatten...:)

En underbar heldag med familjen....inte mycket som slår det.

Nu blir det jordgubbar och grädde.

Kramar Josefin




2 kommentarer:

  1. Ja det var verkligen trevligt med familjen här ute en hel dag . Vi hade även en himla tur med vädret, det gör ju mycket när man vill sitta och vara ute så mycket man kan...Tack för en trevlig dag.. Pappa

    SvaraRadera
  2. Ja och att kunna sitta på en härlig nybyggd altan var inte helt fel heller.... :)

    SvaraRadera