måndag 18 juni 2012

Njuter...!


Ikväll när jag kom hem från arbetet så blev det lite planterat i trädgården. Vi har än inte köpt några sommarblommor att ha i krukorna på framsidan och vad det beror på....vet jag inte riktigt. När värmen börjar komma brukar vi alltid åka till trädgårdsaffären nära oss och köpa på oss blommor som vi byter ut med jämna mellanrum när vi blir sugna på något nytt. Kanske det beror på det konstiga vädret som inte riktigt har vetat vad det har velat....regn eller sol.....kyla eller värme. Men nu kände jag suget av att göra fint! 


 Men ikväll har jag iallafall planterat lite skott från våra örter i en kruka att ha på uteplatsen. När jag fyllde år för en månad sen fick jag fjärilslavendel som jag planterade om i en större kruka.


Denna växt vet jag inte vad den heter men jag gillar den verkligen. Gröna lågväxande blad med en lång stängel med dessa vackra blommor...lyckades fånga en fluga som verkar gilla växten liksom mig.
I växthuset växter och frodas allt. Citronträdet och Slanggurkan har vi tagit ut då det är för varmt där inne.


Vi har två helt underbara rosbuskar som luktar gudomligt. En vit och en rosafärgad och de blommor verkligen hela sommaren. Brukar ibland ställa mig intill dem och lukta och lyssna på humlorna som surrar.


Den vita är vinröd/rosa när den är i knopp och håller på att slå ut men helt utslagen är den vit. Så vacker.


Har en massa i trädgården som jag skulle vilja visa......men tar lite i taget :) !

Kramar från Josefin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar