söndag 2 juni 2013

Smak av sommaren


I trädgården har blommor, örter ja alla växterna har verkligen vuxit. Våra rabarber har liksom alla andra växter vuxit sig stora.
I kväll bestämde jag mig för att göra rabarberkräm till kvällsmat. väldigt enkelt att göra och det får mig att tänka på somrarna när jag var barn. Riktiga härliga sommarminnen från barndomen. Nytt för i år är ju steviaväxten som jag ännu inte hade provat så krämen sötades med steviablad. Härligt att kunna använda så mycket som möjligt från vår egen trädgård.

Rabarberkräm:
100g rabarber
1dl vatten
2st steviablad
1 nypa salt
vaniljpulver efter smak

Jag kokte upp vattnet med stevian och tillsatte rabarbern, saltet och vaniljpulvret och lät det koka tills krämen hade den konsistensen som jag önskade. Hällde över lite mjölkgrädde. Hade en härlig smak av sommaren!

Kram Josefin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar