måndag 20 maj 2013

Kalasdag i dubbel bemärkelse

I lördags hade vi lite kalas för mig som fyllde år i tisdags. Det är alltid lika trevligt att få träffa familjen, få äta gott och bara få sitta tillsammans och prata. Det blir inte lika ofta som förrut då alla har mycket att göra i sina egna lilla familjer. Vi hade dukat ute och hoppades verkligen på att vi skulle ha vädret på vår sida :) När gästerna kom började det blåsa mycket och jag fick fästa duken runt bordsbenen med markeringtejp så den skulle ligga kvar på plats. Men sen sprack himlen upp och solen värmde våra ansikten när vi satt tillsammans runt borden. Härligt!!
Vi bjöd på lite olika plockmat. Min favorit samt att det är smidigt att ha när man har bjudit så många olika människor....vuxna som barn...alla hittar alltid något som de gillar :) Passar även bra för mig som vill hålla mig undan kolhydrater!

 
Vi hade förberett en hel del på fredagen så lördagen var ganska lugn när det gällde förberedelserna. Man lär sig med åren :)

Till fikat valde jag att bjuda på en chokladkaka med chokladfudge ovanpå, den är så god och mastig och som pricken över iet ännu godare med en klick vispad grädde!

Hoppas att ni hade en härlig helg och att denna vecka blir en bra vecka!

Kramar Josefin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar