onsdag 12 juni 2013

En dag i solen

På Sveriges nationaldag packade vi iväg oss i bilen och åkte till min mormor barndomsställe. Där har vi en kanot som vi brukar ta och paddla iväg med till en ö och bara få vara ensamma. För oss är det livskvalité. 
 
Vid strax efter tio var vi på sjön och trodde att vi skulle få slåss om öarna men vi såg inte en enda båt som var ute på sjön. Vi kunde lugnt paddla iväg till vår favorit ö. Den är lätt att komma iland på och klippan är ganska så platt så stolstolarna kan stå bra plus att den har sol hela dagen.

 
Himlen var nästintill klarblå och vattnet var spegelblankt. Det var så vackert med skogen som speglades i vattnet. När vi blev hungriga var det bara att ta fram vår grillhink och grilla ett par korvar.
Vi var där i sex timmar och bara var, satt och tittade ut över vattnet läste böcker och bara njöt men så rätt var det var när jag satt i godan ro så....

 
...fälldes min stol ihop och jag var fast. Jag ropade på min kära man att han skulle hjälpa mig men istället tog han fram kameran och förevigade detta tillfälle. Skulle ju allllldrig jag ha gjort jag hade hjälpt honom direkt ;)
Nu har jag förlåtit honom och kände att jag kunde bjuda er på detta :)
 
Hoppas ni har kunnat njuta av dessa härliga sommardagarna!
 
Kramar Josefin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar