lördag 27 oktober 2012

Förberedelserna

Nu har jag börjat längta lite...julen är en av den mysigaste tiden på året.
 
Förra året åkte vi till Mexico i början på december och kom hem till Sverige dagen innan dopparedan så veckorna innan jul som vi vanligtvis använder till alla förberedelser använde vi till att sola, bada, snorkla och bara njuta av att vara i ett varmt land långt borta. Eftersom vi kom hem dan innan julafton så bestämde vi oss för att inte ha någon julgran och inte många julprylar plockades fram så i år är jag beredd att njuta på riktigt av allt som jag med julen att göra. Från första advent är det julen som jag riktar in mig på. Sen har vi inte så mycket saker som vi plockar fram men det är julkänslan som jag verkligen ska njuta av.... alla dofter av bakning och blommor och inslagning av julklapparna.
Vi har redan hunnit tjuvstarta lite...julsnapsen blandade vi till förrförra helgen. Årets smaksättning är rönnbär....har smakat av den lite och vet inte riktigt hur den blir men den får stå och lagra till sig lite...tror allt att det blir en till....kanske något med pepparrot. Vi får se!
 
Hur förbereder ni er inför julen?
 
Kramar Josefin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar