onsdag 9 oktober 2013

Sömn

Jag har alltid varit en person som har behövt mycket sömn. Många som jag känner säger att de kan klara sig på fem timmar per natt och det är helt obegripligt för mig. Helst av allt vill jag och för att jag ska må bra så behöver jag sova mellan 7-9 timmar per natt. Nu när hösten kommer är jag i extra behov av mina sovtimmar och har de senaste veckorna legat på cirka 9 timmar per natt. Detta gör att jag mår bra. En del känner sig deprimerade när hösten och mörkret kommer men jag älskar faktiskt denna årstid, det enda jag behöver extra av för att må bra är att sova mycket.
Nu tror jag att jag har sovit ifatt lite av tiden för i går morse vaknade jag innan Tisdagar börjar jag lite senare så jag hade mycket tid att bara vara på morgonen innan jag skulle ge mig iväg till jobbet, så jag passade på att baka lite Oopsies. Första gången jag gjorde dem men tror inte att det blir sista.

 
Letade lite på nätet efter recept men hittade bara recept med philadelphiaost så gjorde min egen variant och bytte ut det med creme fraiche.
 
 
6st
3ägg (separerade)
100g creme fraiche
salt
 
Vispa äggvitorna till ett hårt skum (ska kunna vända upponer på bunken). Vispa sen ihop gulorna med cremefraichen och lite salt. Vänd försiktigt ner gulsmeten i vitorna och klicka ut 6 klickar på bakplåtspapper. In i ugnen i 20-25 min i 150grader.
 
Så denna morgon åt jag nybakade bröd till frukost det kallar jag vardagslyx!
 
Kramar Josefin
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar