torsdag 23 februari 2012

Vår i sikte

Vilken härlig dag det blev idag trots den regniga starten på den. När jag åkte till jobbet idag en kvart före åtta blåste det och regnet hade precis stannat av. Inte trodde jag att dagen skulle sluta med att vi satt ute i solen till mellis och drack varm oboy. Det kändes verkligen som om det var våren som knackade på dörren...hoppas att den nu är här för att stanna.
 På hemvägen var jag bara tvungen att stanna till vid mataffären och köpa tulpaner, för tulpaner är verkligen vår för mig. Väl hemma gick jag en sväng runt i trädgården.....som jag längtar ut så mycket till....och letade efter vårtecken.


Snödropparna hade kommit upp helt utan att jag hade lagt märke till det.

Vår persilja hade även den letat sig upp och hade vuxit sig riktigt stor. Kanske i helgen...om nu vädret håller i sig...kan bli en maträtt som kan kryddas med persilja?


En blomma som alltid brukar vara tidig är gullvivan och även den hade tittat fram....längtar väl kanske efter solens värmande strålar lite mycket som oss.

Måste säga att det nu är härligt med den bara marken och alla vårtecken som börjar poppa upp.

Ha en härlig kväll!

Kramar Josefin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar