fredag 10 februari 2012

Underbara fredag


Denna dag har varit en bra dag....vädret har fantastiskt. Vi har kunnat vara ute många timmar efter lunch och man har bara kunnat njuta. Solen har värmt oss och när man har vänt ansiktet mot solen och blundat har det känts som om det har varit vår....så mycket har solen värmt vår stad idag.


Det känns verkligen att vi närmar oss våren även fast snön ligger kvar och termometern visar minus och man inte kan vara ute längre sträckor utan vantar, mössor, halsdukar, tjocka jackor och överdragsbyxor....det som gör mig mest glad är verkligen att vi har mer ljus....dagarna blir längre och kvällarna och nätterna kortare. Nu är det både ljust när jag cyklar till jobbet och när jag är på väg hem efter jobbet. Härligt! 


När jag kommit hem från jobbet ikväll och gick upp för trappan slogs jag av en otroligt vacker himmel. Den rosa färgen slogs emot mig och jag var tvungen att gå ner och hämta kameran och föreviga stunden. Det var så vackert och jag kände att denna helgen kommer bli bra....


Jag hoppas att ni också har samma känsla inför helgen som jag fick och att det låg någon verklighet bakom min känlsa om en härlig helg. Nu blir det fredagsmys med god mat och gott vin....och förhoppningsvis somnar jag med ett leende på läpparna när det är dags för sömn.

Kram på er från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar