tisdag 31 januari 2012

En paus...


Det känns att vi går mot ljusare tider nu. Kvällarna och mornarna blir ljusare och ljusare....kanske det vita pudret som fortfarande ligger kvar på marken. Jag börjar känna ett sug efter våren nu. Visserligen är det bara första februari men vi kommer ju närmare och närmare för varje dag som går. Längtar ut till trädgården. Att bara få sitta på baksidan och titta ut över vår "örtgård"....gå och röra lite bland örterna och känna doften från dem. Eller att gå in i växthuset och klippa skott på vinrankan eller "tjuva" tomaterna....Dessa små saker är mitt vardagslyx som ger mig energi och får mig på ett bra humör.

Tyg från Marimekko som vi spänt upp som en tavla.
 Just nu när det inte är så inbjudande att vara ute i kylan i trädgården får man hitta på andra saker som får en att må bra.

En röd klick i sängen...Ullkudde från Klippan

Älskar denna gamla bordslampa som är ett arvegods från U:s farmor.
 
 Att ha ett hem som man trivs i. Både jag och Uffe tycker om att fixa här hemma men ibland fastnar man i det man alltid har haft....just nu vill jag förnya mig.

Garn är en vacker inredningsdetalj.
 Tycker om att blanda både gammalt och nytt och göra hemmet personligt.

Denna lilla kompis är inköpt i Mexico.

 Försöka hitta inredningsdetaljer som betyder något för oss.
Som Eva Solos glasbehållare som är tänkt till fågelmat...hos oss hänger den i ett fönster med bara lite grus. Enkelt och precis det vi gillar.
Det har blivit en oplanerad paus men nu hoppas jag att jag är tillbaka igen.
Snart väntar ett kvällsmöte på jobbet innan det är dags för att ta kväll.
Ha en underbar kväll!
Kramar Josefin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar