tisdag 15 november 2011

Duka fint

När vi ska ha människor hemma på mat hemma hos oss tycker jag att det är roligt att duka lite extra. Oftast är det mannen som står för maten och jag för dukningen. Man äter lika mycket med ögonen som med munnen så även om man bjuder på något enkelt kan det kännas lite extra om man gör lite fint på bordet. Ibland kan det räcka med att äta på ett vacker keramikfat...därför brukar jag duka med Mateus...det finns i så många färger och former. Eftersom man kan blanda det i olika färger så kan ens egen komposition av färger vara unik. Själv har jag valt att köpa det mesta i tre färger...grått, ljusrosa och turkost...men i vissa skålar blandar jag hejvilt. Då kan man duka efter sitt eget humör.
I morgon  bjuder vi några släktningar på mat och jag ska försöka göra en inspirerande dukning som gör att maten smakar extra gott.

Ha en trevlig kväll

Kramar Josefin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar