tisdag 11 oktober 2011

Härliga känsla


När vi flyttade till vårt hus så renoverade vi nästan alla rum...detta för att vi ville att vårt hem skulle andas oss och våra egna val.....att vi skulle känna oss hemma. Jag har från allra första dagen vi flyttade hit kännt mig som hemma...kanske just precis för att det är mitt barndomshem.

 Jag är så glad att min älskade pappa ville sälja det till oss. Det finns så många minnen som sitter i väggarna och det får mig att känna mig trygg. Så fort jag kliver in i hallen känner jag ett lugn som kommer över mig. Jag älskar att vara hemma och bara vara....man behöver inte alltid göra någonting...utan ibland vill jag bara vara och inte känna några måsten. Det ger mig ett lugn som gör att jag kan ladda mina batterier och få mig att bli en lyckligare människa.


Idag när jag kom hem låg det ett vadderat kuvert på bordet .... något som jag med spänning har väntat på nu några dagar låg där och väntade....en cd-skiva med våra bröllopsbilder. Spännande att få se dem, jag har ju fått några smakprov som har gett mig mersmak. Cd:n in i datorn och så satt vi där...jag och min man (känns ovant att säga min man)...och klickade fram kort efter kort. En konstig känsla att se sig själv på så många fotografier efter varandra men en härlig känsla. Dessa håller vi för oss själva ett tag..men så småningom kommer nog allt några att visas här.


Kram Josefin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar