torsdag 29 januari 2015

Ensamtid

Hej på er alla!

Jag gillar verkligen att vara ensam hemma. Låta kvällen gå sin lugna lunk och bara göra det jag vill.
För några helger sen åkte U iväg på hockey och jag bestämde mig för att bara vara hemma och vara.
Det svåraste är att välja mat när man är själv. Jag har ju turen att gifta mig med en man med kockutbildning i grunden så oftast får jag god mat lagad och jag fixar det runt omkring. Så när jag själv ska laga mat blir jag lite handfallen :)


Denna gång fick det bli enkel matlagning men ack så god den var. Bakad sötpotatis med skagenröra och några extra rökta räkor. Till efterrätt hittade jag jordgubbar. 


Jordgubbarna smakade faktiskt riktigt mycket för att det bara är januari.
Det är helt otroligt att man kan köpa jordgubbar året runt nu. När jag var liten ville jag  alltid ha jordgubbstårta till min födelsedag och vet att mamma och pappa fick leta efter dom i affären. Visserligen är ju inte smaken den samma som med den sommarmogna smaken men de stilla iallafall behovet lite :)

Kan drömma mig bort tills det är jordgubbssäsong, men samtidigt vill jag inte att det ska gå för fort. Varje årstid har sin egna lilla charm.

Kramar Josefin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar