söndag 10 november 2013

Helgen

Denna härliga helg har en sista dag kvar innan arbetsveckan är igång igen. Det har varit en lugn helg. I går var vi bara hemma hela dagen och kvällen och myste. Förutom en halvtimme då jag fick agera chaufför åt syster som skulle på trettioårsfest.

I matväg gjorde vi hel kyckling med grönsaker  i ugn. Så skönt med mat som sköter sig själv och man kan göra annat (igår innebar annat att kolla på film).

Jag har länge tänkt att prova på att göra en variant på budapestbakelse utan gluten och socker men det har aldrig riktigt blivit av men igår så gav jag mig på det. Hittade ett recept här och satte igång o baka. Blev ganska god och kommer göras igen men då med några justeringar. Mannens favorit är just budapest och till hans födelsedag bjuder vi alltid på det. I år kommer jag nog även att baka en variant av den jag prova igår.

Idag blir det en tur till Sturefors där det vankas dop för den söta och glada Vilma. Mysigt!

 

Kramar Josefin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar