onsdag 20 november 2013

Stämningen har infunnit sig

Idag kom längtan till jul. Helt plötsligt infann den sig och det känns helt underbart. Började tänka på hur vi skulle ha adventsljusstaken i år och då blev jag alldeles varm inombords och kände julstämningen. Mysigt!

För att få lite mer inspiration började jag söka på nätet på arrangemang med amaryllis och hittade en massa bra inspiration. Här kommer några av favoriterna. 
Bild lånad från nätet

Bild lånad från nätet

 

Bild lånad från nätet

Jag har inte så många saker som jag vill ha till jul men amaryllis, hyacinten och granen vill jag verkligen inte vara utan. Tror nog att det är dofterna som mest symboliserar julen för mig. Att koka knäck har också varit ett måste, men då den inte brukar finnas kvar till påsk så har jag de senaste åren dragit ner på antalet och har i år bestämt mig för att det inte blir något knäckkok.

 

Nu tänker jag bara njuta av känslan och hoppas på att jag kan använda denna stämning till att skapa en julkänsla här hemma också.
 
Kramar Josefin


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar