söndag 18 mars 2012

Minnen

 Hamnade bland gamla foton när jag satt framför datorn i går kväll. Tänk vilka känslor bilder förmedlar. När jag tittar på bilder kommer jag ihåg känslor och dofter från just det tillfället. Det är verkligen som man säger...en bild säger mer än tusen ord. Jag fastnade med bilder från när vi renoverade vårt hus...tänk att vi verkligen trodde att vi skulle hinna med att renovera allt vi tänkte göra på två veckor...det var två veckor som vi hade kvar vår lägenhet efter att vi fått tillgång till huset. Verkligheten var den att det tog sex månader!!! Detta är något som vi fortfarande kan komma att tänka på och skratta åt....hur tänkte vi egentligen?? Hittade en före och efterbild på vår trapp och tänkte att jag skulle visa den för er.
Furutrappan...

...som blev vit och grå

Ett hem blir nog aldrig klart...det är alltid något nytt som man vill göra. Vi har gjort ganska mycket inomhus så ett tag så nu kommer vi att fokusera på utsidan. Lägga ny sten runt ingången, fixa trädgården, byta fönster och så småningom måla huset...vilket nog blir nästa år. Det är svårt att välja vilken färg vi ska måla huset i men min önskan är att det ska bli vitt. Om det ska vara helvitt, kritvitt, någon brytning av den vita färgen eller kanske en färg till....det är frågan. Kommer på mig själv att jag tittar på alla hus jag går förbi för att bli lite klokare men tycker inte att det hjälper. Nåja vi har ju ett helt år på oss att vela fram och tillbaka så får vi se vilket beslut vi sen tar.

Kramar Josefin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar