lördag 2 februari 2013

Biten

 Många som man känner pratar så varmt om sushi...att de skulle kunna äta sushi hela tiden och aldrig tröttna. Själv har jag bara ätit det två gånger och har väl tyckt att det är okej men inte så mycket mer.  I stan har vi en restaurang som är känd för att vara riktigt duktiga så förra fredagen så bestämde vi oss för att gå dit och se om vi också kunde bli lite frestade av sushi i framtiden :)

Nori heter restaurangen och ligger på Ågatan. Ett väldigt mysigt ställe, man fick ta av sig skorna och på ena sidan av rummet fick man sitta på golvet och borden var låga. Ja jag tyckte att det var riktigt mysigt. Vi fick sitta vid vanliga bord och när vi fick in menyn visste vi inte riktigt vad vi skulle beställa...vi forstod ju inte riktigt vad som var vad. Men efter lite hjälp fick vi iallafall in vår mat, sake och varsin jaspansk öl.

 
Första gången vi provade sushi så drack jag sake och trodde aldrig att jag skulle kunna gilla någon men denna var riktigt god och smaka inte alls som den tidigare. 



 Alltsom allt fick vi in 24 bitar med läckerheter och sjögrässallad och bläckfisksallad. Allt var så otroligt gott och nu kan jag nog säga att jag kan förstå de som är galna i sushi. Kommer nog aldrig själv bli en sushifantast men tyckte verkligen att det var gott och vi kommer absolut gå dit fler gånger.
 
Avslutningsvis så beställde jag in japanskt te men det var ingen höjdare...skulle lika gärna åka till havet och ta en klunk för det hade ungefär samma smak.
 
I helgen blir det ganska lugnt. Lördagen blir en härlig slappardag och söndagen ska vi fira min älskade syster om hon lyckas bli frisk. Skönt med helger med inte en massa inplanerat!
 
Kramar Josefin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar