torsdag 27 september 2012

Härlig känsla!

Nu är det snart sex månader sen jag började min resa mot ett sundare liv. Allt började med att jag gick med i en grupp på gymmet där vi skulle träna två pass tillsammans i veckan och så fick vi kostrådgivning. Vilken oerhört tur jag har att jag fick vara med i denna grupp. När det våra åtta veckor tillsammans tog slut fortsatte jag själv och bestämde mig då för att äta lågkolhydratmat som jag varierat lite under tiden. Det har verkligen förändrat min vardag. Jag äter bättre mat och jag tränar och rör mig mer än innan. Jag kan ha kläder som jag bara drömde om att få på mig igen. Har gått ner två storlekar i byxor. Mätte mig i morse och insåg att jag har minskat flera centimeter i midjan. Min energi har ökat och jag känner mig gladare.  Mitt sötsug är nästan helt botat :) och smörgåsar som jag aldrig trodde jag skulle kunna vara utan längtar jag inte speciellt mycket efter. Härlig känsla!!
 
Många nya recept har provats och jag har hittat flera nya favoriter.

Häromkvällen gjorde jag en fläskfilegratäng som jag serverade med blomkålsmos.


4 port
600-800g fläskfile
1 pkt bacon
10 cm purjolök
100g färskost
2dl cremefraiche
1dl grädde
2-3 msk ajvar relish
sambal oelek
salt och vitpeppar
riven ost

Stek purjon och lägg den i botten på en ugnsäker form stek sen fläskfilen i 1cm skivor med bacon och lägg även det i formen. Vispa ihop färskosten, cremefraiche, grädde och ajvar och sambal. Krydda efter smak och häll sen över köttet. Strö osten över och gratinera tills osten har fått fin färg.

Hoppas jag hittar många fler goa´ recept :)

Kramar Josefin








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar